sobota, 4. april 2015

ZGODOVINSKA AYUTTHAYA (5. DAN)

Danes naju je čakal še en celodnevni izlet. Tokrat sva se odpravila v nekdanjo prestolnico Ayutthayo. To spet pomenilo zgodnje bujenje in odhod ob 7. uri zjutraj. Ogledali smo si ruševine petih templjev ter enega, ki so ga pred dobrimi 100 leti popolnoma prenovili. O sami zgodovini Tajske, kjer je nekaj napisano tudi o kraljevini Ayutthaye, si lahko preberete na strani Kratka zgodovina Tajske.

Zemljevid Ayutthaye

Ayutthaya je od Bangkoka oddaljena približno 80 km. Vožnja je zato dolge le okoli ene ure. Mesto je nastalo že okoli leta 1350 in je nekaj stoletij kasneje postala tudi druga prestolnica Siama. Bilo je zelo uspešno, predvsem zaradi svoje središčne lege med Kitajsko, Indijo in Malezijskim polotokom. Do leta 1700 je postalo največje mesto na svetu, ki je štelo več kot 1 milijon prebivalcev. Kmalu se je vse to končalo, saj je leta 1767 kraljevina Burma mesto požgala do tal in le zgradb se je ohranilo. To so predvsem palače in templji, ki so bile edine zgradbe narejene iz kamna. Zgodovinsko mesto Ayutthaya so leta 1991 vpisali tudi v Unescov seznam dediščine.

Ayutthaya leži ob reki Chao Phraya.

Najprej smo se ustavili na JV del mesta. Ogledali smo si tempelj Wat Yai Chai Mongkhon, ki je bil zgrajen leta 1357. Namenjen je bil menihom, ki so se vračali z romanja na Šrilanko. Največja znamenitost tega templja pa je velika stupa, ki jo je leta 1592 dal zgraditi najpomembnejši kralj Ayutthaye, Nareusan Veliki, v čast zmagoslavja v vojne z Burmo. Kot večina palač in templjev v Ayutthayi, je tudi tega v večini uničila burmanska vojska. Manjšim stupam so uničili konice, največja pa je praktično ostala nepoškodovana.

Wat Yai Chaimongkon.

Največja stupa v templju.

Še iz druge strani.

Možen je tudi vzpon na samo stupo.

Ležeči Buda v Wat Yai Chaimongkon.

Nato smo se z ladjico zapeljali do otoka, kjer se nahaja največ templev. Na začetku smo si ogledali prizorišče, kjer se je nekoč nahajala kraljeva palača, vendar od nje ni ostalo ničesar. Sledila je krajša hoja do templja Wat Phra Si Sanphet. Nahaja se praktično v središču nekdanje prestolnice in danes velja za simbol tega mesta. Do kosila so sledili še ogledi zgradbe Vihan Phra Mongkol Bopit, kjer hranijo največjega bronastega Buda na Tajskem in ostanke templja Wat Lokayasutha. Celoten tempelj je bil uničen, ohranil pa se je samo velik ležeči Buda, ki je dolg približno 40 metrov in visok 8 metrov.

Kipi Bude v Wat Phra Si Sanphet

Ruševine v Wat Phra Si Sanphet

Ležeči Buda v templju Wat Lokayasutha.

Jedli smo v samopostrežni restavraciji, kjer je bilo ogromna izbira azijske hrane. Poleg tajske se je vmes našla tudi kakšna malezijska, kot je na primer nasi goreng in podobno. Sledil je ogled templja Wat Phra Mahathat. Ta kraj je najbolj znan po drevesu, ki je zrastlo okrog glave enega izmed kipov Bude.

Kip Bude v objemu drevesa.

Za konec dneva smo se odpeljali do kraljeve palače Bang Pa-In, ki se nahaja dobrih 18 km južno od Ayutthaye. Originalna palača je bila zgrajena leta 1632, vendar je kmalu za tem začela propadati in hitro jo je zarastel tudi gozd. V zgodnjem 19. stoletju jo je začel obnavljati kralj Mongkut, večino današnjih zgradb pa je zgrajenih v času kraljevanja kralja Chulalongkorna. Večino dni je odprta, saj jo kraljeva družina uporablja samo za posebne priložnosti. Za obiskovalce sta odprti dve rezidenci. Prva je zgrajena v kitajskem slogu. Druga je rezidenca, imenovana Varobhas Bimarn, kjer  se moraš pred vhodom prav tako sezuti. Zraven palače se nahaja tudi zanimiva cerkev. Je gotska, vendar ni krščanska cerkev, ampak je tajski budistični tempelj.

Plavajoči paviljnon v kraljevi palači.

V Bangkok se vrnemo okoli 17. ure. Izlet je bil zelo zanimiv, tudi vodič nam je povedal veliko zanimivih informacij o mestu in o templjih. Ko se vrneva v hostel se najprej malo spočijeva, potem pa greva malo še na glavno ulico, kjer nakupiva za prihodnje dni, ko bova kampirala.

Celotni stroški dneva = 390 THB (11,09 €) oziroma 195 THB (5,55 €)/na osebo
  • Celodnevni izlet je bil v celoti plačan že v prejšnjem dnevu in je vključeval:
    • Vstopnina v tempelj Wat Yai Chaimongkon = 20 THB
    • Vstopnina v tempelj Wat Phra Si Sanphet = 50 THB
    • Kosilo v samopostrežni restavraciji
    • Vstopnina v tempelj Wat Phra Mahathat = 50 THB
    • Vstopnina v kraljevo palačo Bang Pa-In = 100 THB
  • Spominki = 210 THB (5,97 €)
  • 2x pivo Singha 0,33 l = 110 THB (3,13 €)
  • Nakupi v 7-Eleven = 70 THB (1,99 €)
    • 4x 0,5 l vode = 32 THB (0,91 €)
    • 1 WC-papir (2 roli) = 14 THB (0,40 €)
    • 2x Leibniz piškoti 200 g = 24 THB (0,69 €)
    Celotni stroški bivanja plačani na začetku.